1. Swedengate-träff i Sverige? # 1
    Annika

Swedengate-träff i Sverige?

Hej på er!

Vore det inte kul om vi (tyskar som svenskar) kund försöka arrangera en träff nån gång nånstans i Sverige?

Vem skulle vara intresserad? Vilken tid skulle passa? Och framförallt, var i Sverige skulle vara bäst (så centralt som möjligt så att många kan komma)?

Det är bara en ide, som kanske inte ens är genomförbar, men det skulle vara kul att höra vad Ni tycker om det!

Ha det gott!

Annika

2. Swedengate-träff i Sverige? # 2
    Sili und Cori

Re: Swedengate-träff i Sverige?

hej wir kommen aus Deutschland kannst du deutsch wenn nicht you speak english? write back

3. Swedengate-träff i Sverige? # 3
    Annika

Hej!

Kommunizieren können wir auf schwedisch, deutsch oder englisch.

Hälsningar
    Annika

4. Swedengate-träff i Sverige? # 4
    DMP

Das ist doch hier nicht umsonst der schwedischsprachige Forenteil!!

5. Swedengate-träff i Sverige? # 5
    Annika

NA UND??!!?? Aber er ist doch deshalb nicht denjenigen, die nicht so gut schwedisch können, geheimzuhalten!!!!

Da anscheinend keiner auf's Thema reagiert, denke ich, schliessen wir doch einfach diesen Teil.

Hälsningar
    Annika

Und jetzt noch für die Schweden:

OCH??!!?? Men det ska ju inte hemlighållas för dem, som inte är så duktiga på svenska.

Eftersom ingen reagerar på ämnet här, tycker jag att vi lika väl kan stänga den här delen.

6. Swedengate-träff i Sverige? # 6
    fjordia

Om man kan inte förstå svenska, så ska man gå till "Allgemeines Forum". Varför skulle man prata tyska eller engelska här?! Det du säger är inte ganska vettigt, tycker jag....
    ta inte illa up!

och förresten, jag vet att min svenska är inte så bra. Jag hoppas att ni förlåt mina fel

7. Swedengate-träff i Sverige? # 7
    Annika

Hej fjordia!

Jag undrar om Du överhuvud taget förstår innebörden. Men det gör inget, klart att jag förlåter Din dåliga svenska. :-)

Hälsningar
    Annika

8. Swedengate-träff i Sverige? # 8
    Jochen

Jag förstå inte den diskussion här, men det har ingenting att göra med spåket.

Swedengate-träff:
    Jag tycker att det är en bra idee. Jag är interesserat och kan kanske också hjälper lite att organisera.

Lycka till!

Jochen

9. Swedengate-träff i Sverige? # 9
    Philipp

Hej på er,

Jag håller med er Jochen o Annika, det vore väl en kul grej. Problemet är väl att vi kanske bor för långt ifrån varandra? Var sitter ni om man får fråga? Själv bor jag i Dalsland men flyttar upp till Sundsvall i början av nästa år...

mvh

Philipp

10. Swedengate-träff i Sverige? # 10
    Jochen

Arvika (det är centralt (eller likadant långt bort från allting annat)

Och vi har mycket, mycket snö här idag.

11. Swedengate-träff i Sverige? # 11
    Gert

Hej Annika!
    Ditt förslag verkar vettig, jag själv är väldigt nyfiken vem som döljer sig bakom varje insänd mening. Jag tycker det vore skönt att träffas, t.ex. på sommaren. Någonstans i Sverige.........
    Förövrigt:::::::::::::::: det tycks har hänt någonting i tyskland sen jag lämnade det för gott. Jag har en känsla av att man idisslar hårklyveri i allt större utsträckning. Naturligtvis är det här forum till för alla dom som vill skriva på svenska, men vad gör det om nån pratar tyska för att han/hon inte kan svenska, men är just intresserad av det speciella ämne som diskuteras på den här sidan????????????
    Alltså, kan inte vi träffas, dricka ett eller fem glas vin, är allmänt trevligt, omgås med varandra, lära känna varandra och ventiliera våra åsikter, det vore väl skönt. Ha det så bra Gert

12. Swedengate-träff i Sverige? # 12
    Uli

det skulle vara så kul att träffas....!!! När skall det bli, jag vill höra/läsa. Jag är interesserat med, kanske jag också kan hjälpa lite att organisera här ifrån Tyskland.
    Hälsninga, vi hörs?!!

13. Swedengate-träff i Sverige? # 13
    Duessel

Hej,
    jag talar också inte så mycket svenska men jag kan läsa det och förstår den här bidragen... :-) Vi leva tyvärr här i tyskland, men vi försöka att vara so ofta vi kan där uppe i sverige, så det vöre trevlig att träffas. Vi bo i närheten av Åhus i Skåne. Vi är där 26.12.-05.01.03, i mars, mai-juni och oktober 03 men darför att vi ha det inte so långt ifrån, kunde vi komma för en helg, om vi träffas nånstans i södra. ursäkta min dåligt svenska...

har det bra och hoppas vi hörs...
    stephan